wtorek, 4 sierpnia 2015

Orzeźwiająca sałatka z porzeczkami



Jeżeli obserwujecie mój profil na facebooku to mogliście zobaczyć, że jakiś czas temu dostałam od znajomych duży kosz wypełniony czarnymi i czerwonymi porzeczkami. Razem z mężem zrobiliśmy przetwory, upiekliśmy ciasta, ale i tak część owoców została niewykorzystana. Po krótkim namyśle postanowiłam zrobić lekką sałatkę z porzeczkami. Ogólnie rzecz biorąc, uwielbiam sałatki i bardzo lubię eksperymentować z nietypowym łączeniem składników. Poza tym, miałam już ewidentnie dość tych owoców w słodkim wydaniu i chciałam sprawdzić, jak będą się komponowały w wersji na słono. Efekt końcowy bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, dlatego też podzielę się z Wami przepisem, który jest wyjątkowo prosty.

Lista składników:
- rukola
- ser feta
- wędzony łosoś
- mała cebula
- oliwa z oliwek
- pestki słonecznika
- pieprz
- no i oczywiście czerwone porzeczki J



Jak widzicie, baza jest dość klasyczna. W moim osobistym odczuciu porzeczka świetnie przełamuje łososia oraz fetę, dodając odrobinę kwaśnego „orzeźwienia”. Część składników miałam w lodówce, dlatego nie robiłam specjalnych zakupów, ale wciąż kusi mnie, żeby wypróbować tę sałatkę w wersji ze świeżymi liśćmi szpinaku (zamiast rukoli) oraz mozzarellą (zamiast fety).


A czy Wy macie jakieś swoje ulubione, nietypowe sałatkowe połączenia? Czekam na inspiracje. J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz