niedziela, 31 stycznia 2016

Czasoumilacze styczniowe

Jak widzicie nie zapomniałam o cyklu Czasoulimaczy, i dziś czeka na Was nowa porcja ciekawostek. Mam nadzieję, że spodoba się Wam to, co przygotowałam. Jeżeli jest coś wartego uwagi, czym również chcielibyście się podzielić ze mną i innymi czytelnikami bloga, koniecznie dajcie znać w komentarzach :) 

Świat pod kątem 45 stopni
Całkiem niedawno na Instagramie odkryłam profil @teaforbear. Autorka fotografuje różne rzeczy w taki sposób, żeby na kwadratowym polu zdjęcia zawsze była wyraźnie zaznaczona przekątna. Czasem są to naturalne widoki/krajobrazy, a czasem specjalnie ułożone kompozycje przedmiotów. Oglądanie tych fotografii bardzo mnie wciągnęło, bo chociaż technicznie wszystko wydaje się proste, to jednak efekt końcowy robi niesamowite wrażenie. Poniżej kilka zdjęć na zachętę. 

Źródło: https://www.instagram.com/teaforbear/

Źródło: https://www.instagram.com/teaforbear/

Źródło: https://www.instagram.com/teaforbear/


Książkowe arcydzieła 
Wbrew pozorom nie mam na myśli wielkich dzieł światowej literatury. Chodzi mi raczej o przepiękne rzeźby tworzone ze starych książek. Ja tym zagadnieniem interesuję się już od pewnego czasu, i mam nawet kilku ulubionych artystów. Są to między innymi: Su Blackwell, Brian Dettmer oraz Guy Laramee. Bardzo dużo fantastycznych zdjęć możecie łatwo znaleźć w wyszukiwarce grafiki, wystarczy wpisać hasło typu "book sculptures".







100 lat w 2 minuty
Ostatnią rzeczą, którą dziś polecam jest kanał na YT o nazwie Mode. Oprócz różnych filmików dotyczących urody czy gastronomii, mają także świetną serię zatytułowaną "The 100 years", gdzie w zabawny sposób pokazują zmiany zachodzące na przestrzeni lat: od początku XX wieku aż do teraz. Przykładowo mamy więc filmy o jedzeniu, samochodach lub zabawkach, a także oddzielną serię (moją ulubioną) "100 years of fashion", którą polecam oglądać z lekkim przymrużeniem oka;). Jeden z tych filmów, a dokładnie "100 years of fashion: Wedding Dresses" linkowałam niedawno na moim blogowym profilu na fb, więc być może część z Was już go widziała.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz